Sporočila sanj

V prejšnjem zapisu sem pisala o dragocenosti dnevnika sanj in objavila vodeno sproščanje z afirmacijo za pomnjenje sanj. Tokrat pa nekaj misli o tem, kako se odpreti sporočilom sanj in vodena meditacija, ki vam je pri tem lahko v pomoč.

Najprej hvala vsem, ki ste že preizkusili vodeno sproščanje Svetlobno telo in afirmacija za pomnjenje sanj in mi zaupali svoje izkušnje. No, prav vsi, ki ste se oglasili, ste zaspali še pred koncem sproščanja in prespali tudi afirmacijo 🙂 Nekateri ste si sanje kljub temu zapomnili, drugi pa ne. Vsekakor si sproščanje lahko prilagodite tako, da si namero ponovite takoj na začetku. Torej takoj, ko se uležete in zaprete oči, si 5-10x ponovite v mislih: »Nocoj pomnim sanje. Imam odličen spomin za sanje.« (Afirmacijo sem se naučila od sijajnega učitelja čuječnosti spanja in sanj Charlieja Morleya, ki sicer priporoča še večje število ponovitev – 21. Po mojih izkušnjah namera deluje tudi v manjših dozah, lahko pa sami eksperimentirate, kaj najbolje deluje za vas.)

Meditacija in/ali sproščanje pred spanjem lahko zelo pomagata, da si sanje bolje zapomnimo, a verjetno najpomembnejši, ključni element sanjske prakse je, da si sanje zapišemo, takoj ko se zjutraj zbudimo (kot sem vam zaupala že zadnjič, se sama s sanjskim dnevnikom odpravim kar na WC in si sanje zapišem sedeč na školjki ;)) Sanje si zapišemo, tudi če se nam ne zdijo pomembne. Veliko sanjskih sporočil se lahko razjasni že z zapisovanjem.

Zaslišati sporočila sanj

Pogosto pa jezika sanj ne moremo razumeti racionalno. Sanje govorijo v skrivnostnem jeziku podob in občutij. Kako jim prisluhniti? Kaj pomeni, ko sanjam nek simbol? Zakaj se je v mojih sanjah pojavila določena oseba?

Pristopov k razlagi sanj je veliko – od razlage simbolov s pomočjo sanjskih knjig do različnih oblik analize sanj.

V moji osebni praksi sanj je pravo revolucijo povzročil pristop, za katerega sem izvedela iz knjige ljube mi navdihovalke Marthe Beck Steering by Starlight. Po tem pristopu globlje sporočilo sanjskega simbola razvozlamo tako, da se s simbolom poistovetimo. Če ima v mojih sanjah npr. pomembno vlogo drevo, si v notranji viziji čim bolj jasno predstavljam, da sem to drevo. Kaj sporočam sanjalki?

Enako velja za živa bitja in osebe, ki se pojavljajo v sanjah. Tudi če sanjam realno osebo ali v sanjah samo podoživljam dogodek, ki se je zgodil tokom dne (ali nekoč v preteklosti), uporabim enak pristop. To še posebej velja za bitja, ki imajo v sanjah negativno vlogo, ki me kakorkoli ogrožajo, jezijo … Osebe/bitja lahko v sanjah govorijo in počnejo eno, a ko se v meditaciji poistovetim z njimi in se vprašam, kaj je njihovo globlje sporočilo, se lahko razkrije nekaj čisto drugega …

Nočne more kot darilo: soočenje in integracija bolečih vsebin

Če nas mučijo nočne more, to večinoma doživljamo kot nekaj neželenega, pred čemer bi raje pobegnili. Do meditacije na vsebino nočnih mor lahko čutimo odpor.

V nočnih morah se lahko javljajo vtisi, povezani s travmatičnimi doživetji, ki nas močno preplavljajo – v tem primeru vsekakor svetujem, da poiščemo pomoč strokovno usposobljenega terapevta. Meditacija, ki jo predlagam, nikakor ni mišljena kot nadomestek ustrezne terapije. Če bi do meditacije čutili velik odpor ali bi se ob njej notranja stiska še povečala, jo vsekakor odsvetujem!

Če pa ob vsebini nočne more čutimo nelagodje, ki je sicer neprijetno, a je vendarle še znosno, se lahko, ko moro “predelamo” z meditacijo, pojavijo občutja izjemne osvoboditve.

Najtopleje priporočam, da si na temo nočnih mor ogledate video, v katerem Charlie Morley čudovito razloži, kako nočne more niso nekaj slabega, pač pa so “sanje, ki vpijejo”, ker želijo našo pozornost. Če jim prisluhnemo, namesto da bi pred njimi pobegnili, se energija, “ujeta” v nočnih morah, osvobodi, kar je izjemno zdravilno in lahko v hipu občutimo kot pravi naval življenjske moči (vsaj moja izkušnja je takšna).

Objeti sanje z ljubečo naklonjenostjo

Meditacija je razmeroma dolga prav zato, da se na globlje soočenje s sanjsko vsebino ustrezno pripravimo: “stabiliziramo” in umirimo svoje zavedanje s pomočjo zavedanja telesa, z globokim dihanjem in naravnanostjo ljubeče naklonjenosti. V tem stanju modre, sočutne čuječnosti se lahko s sanjsko vsebino soočimo povsem drugače, kot ko smo jo sanjali.

Enako pomemben je tudi zaključek meditacije.

Kdaj uporabiti meditacijo?

Meditacije ni treba uporabljati za vsake sanje. Priporočam, da se z njeno pomočjo posvetite tistim sanjam, za katere čutite, da so pomembne. To so sanje, ki so zelo žive in imajo močan energijski/čustveni naboj.

Vodeno meditacijo Sporočila sanj lahko poslušate na tej povezavi.

Če bi se želeli posvetovati o svojih izkustvih ali imate v zvezi s to prakso (ali drugimi praksami) dodatna vprašanja, mi lahko pišete na e-naslov: tina.kosir@gmail.com


PODPORA

Če vas vsebine, ki jih ustvarjam na tej spletni strani in drugod, navdihujejo, lahko  prispevek v podporo mojim dejavnostim nakažete na spodnji račun – tako bodo lahko nastajale tudi v prihodnje!

IBAN: SI56 6100 0001 2628 098

Sklic: SI00 001         Namen: Prispevek za podporo dejavnosti

Koda namena: OTHR

Čeprav gre za prostovoljne prispevke, bo od vsakega prispevka plačana tudi dohodnina, saj je račun poslovni, prispevki pa so namenjeni podpori dejavnostim, s katerimi se sicer preživljam.

Za vsak prispevek bom za svojo računovodsko evidenco pripravila račun. Račun vam bom poslala po e-pošti, če mi sporočite svoj e-naslov (na: tina.kosir@gmail.com). Ker je s tem precej dela, prijazno prosim za prispevke v vrednosti od 10 Eur dalje. 

Vaši prispevki bodo omogočili, da bodo vsebine prosto dostopne čim večjemu številu ljudi, ki bi jim lahko koristile.

Za morebitno podporo se vam prisrčno zahvaljujem!