Uporabne osnove joge – v soboto, 2. aprila

UPORABNE OSNOVE JOGE – v soboto, 2. aprila v Ubrani dvorani (Celovška 55, Ljubljana)

Odkar smo v jeseni začeli z rednimi tedenskimi tečaji Joga – pot navznoter, ste mi mnogi pisali (ali povedali), da bi vas vsebina tečajev sicer zanimala, da pa je udeležiti se tečaja v Ljubljani enkrat tedensko za vas trenutno nemogoče ali pretežko. Nekateri živite predaleč, drugi nimate toliko časa, tretji bi raje vadili sami doma…

Zato s pomladjo začenjam z vikend delavnicami Uporabne osnove joge, ki bodo potekale enkrat mesečno. Na delavnicah bomo spoznavali učinkovite in enostavne prakse, ki jih lahko na različne načine vključite v svoj vsakdanjik (čakanje v vrsti je lahko recimo odlična priložnost za kratko meditacijo!).

Delavnice bodo potekale v dveh delih, udeležite se lahko kateregakoli dela, ki vas zanima. Cena posamičnega sklopa je 20 Eur*, obeh skupaj pa 35 Eur*. 

Če bi se želeli prijaviti (ali pa vas zanimajo še kakšne dodatne informacije), mi pišite na elektronski naslov tina.kosir@gmail.com

(*Plačilo izključno kot nakazilo na TRR na podlagi izdanega računa. Prijave veljajo za dokončne ob plačilu prijavnine.)

IMG_2882

foto: optische_taeuschung/ Flickr Creative Commons

9h – 11h: Pripravljalne vaje in asane (jogijski položaji): LAHKIH NOG NAOKROG!
Število udeležencev: do 10
Na tečajih se vedno znova izkaže, da nas pri izvajanju jogijskih položajev močno ovira neprožnost v nogah, ki odmeva tudi v spodnji del hrbta. Noge je treba postopno in potrpežljivo “zrahljati”, preden lahko varno razvijamo klasične asane, posebej tiste, pri katerih se z iztegnjenimi nogami pripogibamo naprej.  (Ne)prožnost v nogah tudi bistveno vpliva na to, kako sedimo, tako v sedečih jogijskih položajih kot tudi sicer. Hkrati pa imajo vaje, ki se jih bomo učili v okviru programa, tudi same po sebi številne blagodejne učinke: izboljšujejo prekrvavitev, blažijo otekanje nog in lajšajo težave, ki jih povzročajo krčne žile (bolečine v nogah, občutek težkih nog). Na globlji ravni bomo s pomočjo vaj poskušati bolje ozavestiti občutke v nogah in prepoznati, kako so povezani z mentalnim nemirom. Delavnica je primerna tako za tiste, ki z jogo (še) nimate izkušenj kot tudi za tiste, ki bi radi izpopolnili osnove,  s pomočjo katerih je lažje razvijati nadaljnjo jogijsko prakso. Program sem sestavila na podlagi izkušenj z rednih tečajev in bo vseboval različne element, ki so se izkazali za najbolj koristne:
– raztezanje nog v ležečem položaju (varno tudi v primeru težav s hrbtenico),
– vaje za izboljšanje prekrvavitve in za povečanje občutka živosti v stopalih in gležnjih ter osnovni napotki za enostavno masažo stopal,
– previdno razgibavanje kolen,
– enostavne vaje za krepitev mišic v stegnih in mečih,
– nežno odpiranje kolčnih sklepov,
– varna in postopna priprava na predklone,
– sproščanje z dvignjenimi nogami,
– meditacijska hoja.

11:30 – 13:30: Dihanje, sproščanje, meditacija: RAZVIJANJE ZAVESTNOSTI IN RADOSTI
Število udeležencev: do 15
V drugem delu, posvečenem bolj meditativnim praksam, bomo najprej ozavestili dihanje in preizkusili, kakšen učinek imajo zelo enostavne vaje uravnavanja diha. Spoznali bomo nekaj dinamičnih dihalnih vaj, ki jih lahko uporabite tudi na sprehodu ali v premorih med dnevnimi aktivnostmi. Naučili se bomo, kako se lahko z dihanjem umirimo zvečer pred spanjem ter si tako na naraven način pomagamo, če nas muči nespečnost, pa tudi če bi radi le bolj mirno zaključili dan. Sproščali se bomo s pomočjo potovanja s pozornostjo po telesu, kar je zelo učinkovita praksa, za katero je dobro, da se jo privadimo izvajati tudi sami, brez zunanjega vodstva.  Vaja, s katero lahko bistveno povečamo zavestnost pri vsem, kar počnemo, je večerni meditativni pregled minulega dne. Zaradi ujetosti v skrbi se naši pozornosti pogosto izmuznejo najdragocenejši trenutki, ki najbolj plemenitijo naše bivanje. Naučili se bomo enostavne kratke vaje, ki nam ob rednem izvajanju pomaga, da ozavestimo drobne radosti in razvijamo občutenje hvaležnosti. Večino vaj lahko izvajate sede ali leže, zato naj vas nič ne skrbi, tudi če imate težave s sedenjem.

sunset

foto: Moyan Brenn/ Flickr Creative Commons

Advertisements