Od kulture gozdnih asketov do Joga suter

POGLOBITEV IZKUSTVA IN RAZUMEVANJA JOGE – celodnevni program
v nedeljo, 21. februarja v Ubrani dvorani (Celovška 55, Ljubljana)

OK, preden se lotim napovedi programa, si ne morem kaj, da ne bi pripisala še izpovedi (lahko jo mirno preskočite, napoved programa in vse podrobnosti najdete spodaj).

Prejšnji mesec ste me izjemno prijetno presenetili z zanimanjem, ki ste ga pokazali za prvi, “poskusni” celodnevni program predavanj o indijski kulturi in filozofiji ter podaljšane jogijske prakse. Presenečenje je bilo toliko večje, ker že leta in leta in leta z vseh strani poslušam, da reči, ki me zanimajo in razveseljujejo “nikogar ne brigajo”, če pa slučajno še kje obstajajo metuzalemi, ki jih, bodo kmalu izumrli (vseh pet). Učitelji joge so večinoma prepričani, da praktikantom ne gre težiti s filozofiranjem, saj si tisti, ki se lotijo joge, želijo predvsem zdravo in sloko telo, zato jim lahko do nezavesti predavamo o zdravi prehrani, ni pa pametno, da bi jim servirali “food for thought”, saj je joga vendarle “odsotnost misli”, kajne? Tukaj vedno prav pride kakšna sutra ubogega Patañjalija, ki bi se ob tovrstnih sodobnih interpretacijah obračal v grobu, če bi ga imel.

To je seveda čisto res. Večine ljudi “filozofiranje” prav nič ne zanima. Zato učiteljem joge, ki morajo preživeti na trgu, tovrstnega odnosa ne zamerim. Nasprotno, iz izkušenj na lastni koži vem, da je trmarjenje v drugo smer in nenehno plavanje proti toku hudičevo naporno, da terja visok davek na vseh življenjskih področjih in da mora biti človek malce prismuknjen, da se temu sploh zaveže.

Zelo pa zamerim javnim institucijam, ki prejemajo davkoplačevalska sredstva, da bi izvajale izobraževalne programe, pa se jim to nekako ne ljubi (v večji meri, kot je res nujno potrebno, da se zadosti ohlapnim zahtevam na razpisih), ker je prenaporno, zato raje jamrajo nad rajo, ki da je bedasta in hoče le “kruha in iger”, ob tem nenehnem stokanju pa sami sebi še čestitajo za “družbeno kritičnost”. Seveda so povsod izjeme, vendar so moje izkušnje z javnimi inštitucijami praviloma katastrofalne, ko pride do bremzanja povsem uresničljivih zamisli in sistematičnega poniževanja ljudi z ustvarjalno energijo in zanosom, ki bi radi kaj premaknili.

Pri triintridesetih letih sem začutila, da sem na prelomnici, zdaj ali nikoli – lahko zberem ustvarjalno moč, ki mi je še ostala in poskusim uresničiti svoje vizije brez kakršnekoli podpore (finančne, infrastrukturne ali moralne). Ali pa počasi potonem v močvari gneva nad nestimulativnim okoljem, v katerem se zdi, da birokracija služi predvsem temu, da lahko na vsako nadebudno idejo odgovori s strogim: “Ne, to pa nikakor ni mogoče.” Je že kje kak člen ali podčlen, s katerim je to mogoče utemeljiti.

In ker sem genetsko predisponirana tako, da obupovanje niti slučajno ne pride v poštev, sem na list papirja zapisala vizije, ki jih želim uresničiti v naslednjih petih letih (ali vsaj poskusiti uresničiti), skočila na glavo, ustanovila svoj s.p. in začela stvari početi po svoje. Ko sem prvič objavila vabilo na tečaje Joga – po navznoter, mi je nekdo pisal: “Saj to lepo zveni in želim ti vso srečo. Po moji oceni lahko pričakuješ približno pet ljudi.” Ob tem sem pomislila: “Super. Komaj čakam, da jih spoznam.”

Zato še posebej srčno in toplo hvala vsem za kakršnokoli obliko podpore. Bilo bi vredno, tudi če bi vas bilo samo pet. Kljub temu me veseli, da vas je malo več 🙂 Da se lahko pogovarjamo še o čem drugem kot o zdravi prehrani, da lahko skupaj raziskujemo fascinantno indijsko kulturo, da si širimo obzorja in gojimo radovednost. Ta odpira nove neuhojene poti, ki gotovo niso nenaporne, so pa zato toliko bolj zanimive.

Spodaj pa še napoved tokratnega programa 🙂

Thirthankara_Suparshvanath_Museum_Rietberg_RVI_306

POGLOBITEV IZKUSTVA IN RAZUMEVANJA JOGE – celodnevni program
v nedeljo, 21. februarja v Ubrani dvorani (Celovška 55, Ljubljana)

prijave sprejemam po elektronski pošti: tina.kosir@gmail.com

9:00 – 10:30: JUTRANJE MANTRE IN MEDITACIJA
Osebno naravnost obožujem sanskrtske mantre, ki so srce moje osebne prakse. Zakaj in kako delujejo, je racionalno bržkone nemogoče razložiti – nekateri jih začutimo, drugi ne. Na izrecno željo nekaterih od udeležencev mojih rednih tečajev joge  sem jih malce sramežljivo uvrstila na program – sramežljivo zato, ker se pravilnega izvajanja manter v indijskih tradicijah pod strogim vodstvom (izbranci) učijo dolga leta, naši poskusi posnemanja manter pa so seveda le bledi približek. A celo v tej okrnjeni obliki ima praksa manter lahko močne učinke. Uvodoma vam bom predstavila nekaj daljših manter, nato pa bomo skupaj 108x ponovili gayatri mantro. Po koncu bomo še približno 20 min v tišini in opazovali učinke prakse.
Prispevek: 5 Eur (oz. kolikor želite) sami nakažete kateri koli dobrodelni organizaciji, ki ji zaupate

Sprehod skozi zgodovino, filozofijo in kulturo joge – poljudni predavanji (s ščepcem prakse):

11:00 – 13:00: KULTURA GOZDNIH ASKETOV, BUDIZEM IN DŽAINIZEM
Dejansko, zgodovinsko dokumentirano rojstvo joge se je zgodilo med gozdnimi asketi. Ti so v stari Indiji razvili izjemno zanimivo obliko alternativne kulture, ki je sobivala vzporedno vedski kulturi in je bistveno vplivala tudi na filozofijo Upanišad. Ena najstarejših indijskih religij je džainizem, ki je s svojo zanimivo filozofijo in prakso nenasilja pomembno zaznamoval tudi razvoj joge (yame iz Patañjalijevih Joga suter so recimo prevzete iz džainističnih pravil). Budova učenja pa so sploh temeljno pretresla vso azijsko kulturo. V okviru predavanja bomo razmišljali o povezavi med življenjsko etiko in jogijskimi praksami, o pomenu nenasilja, o Budovi poti in duhovnem ozadju, iz katerega rasejo prakse čuječnosti.
Prispevek: 15 Eur*

15:30 – 17:30: JOGA SUTRE IN NJIHOV IZVORNI POMEN
Joga sutre veljajo za eno temeljnih besedil joge, ki se še danes uporablja, sodobni učitelji pa jih komentirajo in interpretirajo vsak po svoje. Zato bomo pokukali v zgodovino in se poskusili približati njihovemu izvornemu kontekstu – kaj zares pomeni slovita sutra, ki definira, da je joga “citta vrtti nirodha”? Kaj so vrtinci zavesti in zakaj naj bi jih človek umiril? Kako so med seboj povezani “udje” (aṇga) jogijske poti? Kako Joga sutre razumejo potek meditativnega procesa?
Prispevek: 15 Eur*

18:00 – 21:00: POGLOBITEV IZKUSTVA JOGE – PODALJŠANA PRAKSA
V okviru tega programa bomo izvajali daljšo jogijsko prakso, ki bo vključevala različne tehnike – asane (jogijske položaje), pranayamo (energijske prakse), sproščanje, vodeno osredotočanje pozornosti (dharano) in samostojno opazovanje meditativnega procesa. Program je namenjen tistim, ki se že ukvarjate z jogo in ste tudi že vzpostavili redno lastno prakso. Ne bomo se učili novih tehnik, pač pa jih bomo le izvajali, v meditacijskem delu pa bomo poskusili čim bolj otipljivo razumeti učenje Joga suter.
Število udeležencev: do 10
Prispevek: 20 Eur*

(*Izključno kot nakazilo na TRR na podlagi izdanega računa. Plačilo v gotovini ni mogoče. Zaradi zelo omejenega števila mest bodo prijave za dokončne veljale šele po plačilu prijavnine, saj si zaradi stroškov izvedbe programa in časovno obsežnih priprav nanj ne morem privoščiti večjega števila naknadnih odpovedi.)

Advertisements