Poglobitev izkustva joge (23.1.)

Že nekaj časa razmišljam, kako oblikovati program za tiste, ki bi radi še poglobili svojo jogijsko prakso. Redni tedenski tečaj joge je super, vsakodnevna samostojna praksa še bolj, a za poglobitev jogijskega izkustva ni druge, kot da si vsake toliko privoščimo daljšo prakso. Jogijske tehnike sprožijo notranje procese, da se ti odvijejo, pa potrebujejo čas. Več časa, kot si ga večinoma vzamemo, pa naj bo to v okviru organiziranih skupnih praks ali pa lastne domače. Stari jogijski teksti priporočajo (vsaj) triurno prakso, če želimo okusiti malo globlja meditacijska stanja. Na redni bazi v našem sodobnem življenju to ni niti mogoče niti priporočljivo, a vsake toliko (recimo enkrat mesečno) bi bilo za tiste, ki nas joga resneje zanima, zelo koristno.

Daljše in resnejše prakse pa (lahko) sprožijo notranje procese, za katere v kulturah, ki niso sistematično razvijale meditacije, niti nimamo ustreznih izrazov. Osebno mi pri krmarjenju skozi notranje pokrajine najbolj pomaga znanje, do katerega sem se dokopala z akademskim proučevanjem indijskih filozofsko-meditativnih tradicij. Želim si, da bi to znanje postalo čim bolj dostopno, čemur nameravam v prihodnje posvetiti še več časa in energije. Indijske tradicije so prišle do številnih izjemnih uvidov, žal pa jih imamo večinoma priložnost spoznavati zgolj v okruških, prirejenih za izvoz in prodajo, preštevilni “guruji” pa so jih tudi zlorabili za ustvarjanje svojih malih imperijev, ki so strogo hierarhično organizirani, v njih ni prostora za svobodo duha in misli, učenci pa so pahnjeni v vlogo podložnikov, kar omogoča številne (bolj ali manj) patološke pojave.

Že nekaj let za različne šole joge in tudi knjižnice vsake toliko pripravim kakšno poljudno predavanje na temo indijskih filozofij ali zgodovine joge. Odzivi so bili do zdaj vedno izjemno vzpodbudni, kar me je opogumilo, da na spodnji urnik uvrstim tudi kar obsežni predavanji – začeli bomo kar na začetku, z Vedami in Upanišadami.

Celodnevni program je torej namenjen  poglobitvi tako jogijske prakse kot tudi razumevanja filozofskega in kulturnega ozadja joge. Nadaljevanje je v načrtu že prihodnji mesec! Pridružite se lahko kateremu koli posamičnemu delu, ki vas zanima, bodo pa vse skupine majhne.

Prijave zbiram na elektronskem naslovu: tina.kosir@gmail.com 

Sri_Yantra

Program bo potekal V SOBOTO, 23. 1. v Ubrani dvorani na Celovški 55 (v Ljubljani).

9h – 12h: POGLOBITEV JOGIJSKE PRAKSE
V okviru tega programa bomo izvajali daljšo jogijsko prakso, ki bo vključevala različne tehnike – asane (jogijske položaje), pranayamo (energijske prakse), sproščanje, vodeno osredotočanje pozornosti (dharano) in samostojno opazovanje meditativnega procesa. Program je namenjen tistim, ki se že ukvarjate z jogo in ste tudi že vzpostavili redno lastno prakso. Ne bomo se učili novih tehnik, pač pa jih bomo le izvajali, v kratkem teoretskem uvodu pa vam bom predstavila tudi nekaj staroindijskih spoznanj o tem, kako se odvija meditacijski proces, da boste notranja dogajanja bolje razumeli.
Število udeležencev: do 10
Prispevek: 20 Eur*

Sprehod skozi zgodovino, filozofijo in kulturo joge – poljudni predavanji (s ščepcem prakse):

15h – 17h: INDSKA CIVILIZACIJA/ VEDE IN VEDSKA KULTURA: Vzpostavljanje sozvočja s kozmičnimi silami
Kako stara je joga? Segajo njeni začetki že v pradavno civilizacijo, ki je ob reki Ind cvetela od 2600-1900 pr.n.št.? V kolikšni meri in kako je joga povezana z Vedami in vedsko kulturo? Kako so v okviru vedske kulture vzpostavljali sozvočje z mogočnimi kozmičnimi silami? Kako je človekova notranja narava povezana z zunanjo? Zakaj so mantram pripisovali magično moč? Globljih vidikov joge ni mogoče razumeti, če jo izvzamemo iz konteksta bogate indijske kulture, ki je še danes prežeta z vedskimi elementi. Da boste lažje sledili obravnavani snovi (in kar številnim sanskrtskim izrazom) boste prejeli tudi skripto (v PDF obliki).
Število udeležencev: do 12
Prispevek: 15 Eur*

17h – 19h: FILOZOFIJA UPANIŠAD: “Ti si to” (tat tvam asi)
Upanišade so najbolj filozofski del Ved in že vsebujejo številna učenja, ki so postala neizbrisna osnova tudi različnih poznejših jogijskih tradicij. Spoznali bomo nekaj temeljnih upanišadskih učenj in pojmov: kaj je skrivnostni atman in kaj brahman, kako deluje življenjska sila (prana), kako zavest prehaja skozi različna stanja (jagrat, svapna, sušupti, turiya) in zakaj je to pomembno za meditacijski proces, kaj ima s tem mantra aum ter kako so prepletene različne plasti (koše) bitja. Da boste lažje sledili obravnavani snovi (in kar številnim sanskrtskim izrazom) boste prejeli tudi skripto (v PDF obliki).
Število udeležencev: do 12
Prispevek: 15 Eur*

(*Izključno kot nakazilo na TRR na podlagi izdanega računa. Plačilo v gotovini ni mogoče. Zaradi zelo omejenega števila mest bodo prijave za dokončne veljale šele po plačilu prijavnine, saj si zaradi stroškov izvedbe programa in časovno obsežnih priprav nanj ne morem privoščiti večjega števila naknadnih odpovedi.)

mmm

maha mrityunjaya mantra

19:15 – 20:45: PRAKSA MANTER IN MEDITACIJA
Osebno naravnost obožujem sanskrtske mantre, ki so srce moje osebne prakse. Zakaj in kako delujejo, je racionalno bržkone nemogoče razložiti – nekateri jih začutimo, drugi ne. Na izrecno željo nekaterih od udeležencev mojih rednih tečajev joge  sem jih malce sramežljivo uvrstila na program – sramežljivo zato, ker se pravilnega izvajanja manter v indijskih tradicijah pod strogim vodstvom (izbranci) učijo dolga leta, naši poskusi posnemanja manter pa so seveda le bledi približek. A celo v tej okrnjeni obliki ima praksa manter lahko močne učinke. Uvodoma vam bom predstavila nekaj daljših manter, nato pa bomo skupaj 108x ponovili slovito maha mrityunjaya mantro. Po koncu bomo še približno 20 min v tišini in opazovali učinke prakse.
Število udeležencev: do 15
Prispevek: 5 Eur (oz. kolikor želite) sami nakažete kateri koli dobrodelni organizaciji, ki ji zaupate

 

Advertisements